• حسینی خبیر مدیر روابط عمومی برونمرزی رسانه ملی

روابط عمومی مدیریت جریان اطلاعات دو سویه میان سازمان و افکار عمومی با قابلیت سنجش و ارزیابی تاثیرگذاری آن است.

یادداشت سید احمد حسینی خبیر مدیر روابط عمومی برونمرزی رسانه ملی به مناسبت روز روابط عمومی

امروزه از روابط عمومی به عنوان "هنر هشتم" یاد می شود.و در ساختار سازمانی،  دانشى است که به وسیله آن سازمان‌ها آگاهانه مى‌کوشند به مسئولیت اجتماعى خویش عمل کنند تا بتوانند، تفاهم و پشتیبانى لازم جهت توسعه نقش و تاثیر سازمان مربوطه را بدست آورند.

فعاليتي كه روابط عمومی انجام می‌دهد در يك كلمه "ارتباط" از ديدگاه نظری "علم" از جنبه عملی و اجرايی " فن" و از جنبه خلاقانه و زيبايی شناختی "هنر" است.

معاونت برون مرزی رسانه ملی به لحاظ حوزه مسئولیت و جامعه هدف با دیگر بخش های صدا وسیما تفاوت دارد و حتی در برخی از زمینه قابل مقایسه نیست و انتقال پیام جمهوری اسلامی و هدایت افکار عمومی در خارج از مرزها، وظیفه ای است که در هیچ نهاد و سازمانی جزء معاونت برون مرزی صداوسیما تعریف نشده است.

 این حوزه باید برای مخاطبانی پیام تولید کند که معمولا یا شناخت درستی از ایران ندارند و یا تحت تاثیر پروپاگاندای ضد ایرانی-اسلامی قرار گرفته اند لذا رسانه های زیر مجموعه معاونت برونمرزی باید تلاش مضاعفی را برای انعکاس واقعیت ها انجام دهند و این مهم بدون همکاری نهادهای مختلف حاکمیتی و حکومتی میسر نمی شود.

در این میان نقش روابط عمومی این معاونت برای ایجاد بستر همکاری و معرفی رسانه های این معاونت به نهادهای موثر و مرتبط بسیار حایز اهمیت می گردد.

 لذا روابط عمومی برون مرزی، سه هدف عمده، آشنایی بخشی به محیط از عملکرد درونی، دریافت بازخورد محیط از این آشنایی بخشی و توسعه ارتباط این دو بخش را دنبال می‌کند.

روابط عمومی با شناخت دقیق اولویت های سازمان و معاونت مربوطه باید فضاهای جدید فعالیت و همکاری ها را شناسایی کند و اكنون با توجه به واقعیت روز سپهر رسانه و تحولات برون مزی، ايجاد ارتباطات برون معاونتی قوی و گسترده با ساير نهادها و رسانه‌ها یک نیاز الزامی است.

همچنین به لحاظ وسعت و تنوع جامعه هدف رسانه های معاونت برون مرزی، از روابط عمومی این معاونت انتظار می رود جهت برقراری و تنظیم ارتباطات و مناسبات کارآمد درون و برون سازمانی، یک نظام ارتباطی پویایی را تامین و مدیریت کند و شيوه‌های مناسب برای رشد كمی و كيف "ارتباطات" درون و برون سازمانی از جمله نحوه برقراری ارتباط و آشنايی با مخاطبان رادیوها و تلویزیون های برون مرزی بایستی به صورت مستمر به روز رسانی شود و تغییرات در ذائقه مخاطب رصد و به نحو مطلوب به تصمیم گیران در معاونت منعکس شود.

تدارک بسترهای لازم برای تسهيل جريان تعامل متقابل اين رسانه با جامعه مخاطبان در سطح داخل و خارج از كشور و برنامه ريزی برای تنوير افكار عمومی نیز از اولویت های روابط عمومی معاونت برون مرزی ست و در پایان ضمن آرزوی توفیق، روز ارتباطات و روابط عمومی را خدمت همه همکاران ارجمندم تبریک و تهنیت عرض کرده و امیدوارم روابط‌ عمومی به‌ عنوان سامانه‌ ای منسجم و هدفمند با تلاش آگاهانه و مؤثر در جهت اطلاع‌ رسانی و شفاف ‌سازی، پلی مطمئن و سهل العبوری برای ارتباط دوسویه مخاطب و رسانه ملی بنیان نهد.

 

ارد ۲۶, ۱۳۹۷ ۱۲:۰۱ Asia/Tehran
کامنت