• انفجار دستگاه های هشدار «پيجر» نقض آشكار كنوانسيون ژنو

نقض فاحش همه قوانین بین المللی کنوانسیون ژنو با اقدام رژیم صهیونیستی در انفجار پیجرها در برنامه «قضیه ساخنه» بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، وسام ناصف یاسین، نویسنده و تحلیلگر سیاسی، در برنامه «قضیة ساخنة» انفجار دستگاه‌های هشدار و پیجر توسط رژیم صهیونیستی را نقض آشکار کنوانسیون ژنو و قوانین بین‌المللی دانست. وی تأکید کرد که این حمله کاملاً تصادفی بوده و تمام گروه‌های نظامی و غیرنظامی از جمله کودکان و زنان را هدف قرار داده است، که این امر نقض فاحش همه قوانین، معیارهای اخلاقی، انسانی و دینی به شمار می‌آید.وی تصریح کرد که طبق تمامی قوانین و معاهدات بین‌المللی از جمله کنوانسیون ژنو، انفجار دستگاه‌های صدای هشدار انفجار پیجرها نقض کامل این قوانین محسوب می‌شود؛ زیرا این حمله به صورت کاملاً تصادفی انجام شده و تمامی گروه‌های نظامی و غیرنظامی از جمله کودکان و زنان را هدف قرار داده است.او افزود؛ حتی اگر به صورت نظری این حمله تنها نظامی‌ها را هدف قرار داده باشد، زندگی غیرنظامی آن‌ها نیز مورد تهدید قرار گرفته است و این امر از نظر قانونی اهمیت ویژه‌ای دارد. دکتر یاسین تأکید نمود که حمله به وسیله دستگاه‌های هشدار انفجار پیجرها نقض آشکار همه قوانین و معیارهای اخلاقی، انسانی و دینی است و هیچ توجیهی برای آن وجود ندارد.«قضیه ساخنه» به تهیه کنندگی و اجرای فاطمه ابراهیم ارسالی از بیروت، 27شهریور ، ساعت 19:15 به وقت تهران به صورت زنده از شبکه الکوثر پخش شد.

شهریور ۲۹, ۱۴۰۴ ۱۳:۵۲ Asia/Tehran