پیام تسلیت معاون برونمرزی سازمان صداوسیما در پی درگذشت محمد کاسبی
-
پیام تسلیت معاون برونمرزی سازمان صداوسیما در پی درگذشت محمد کاسبی
احمد نوروزی معاون برونمرزی رسانه ملی در پیامی درگذشت هنرمند ممتاز و چهره محبوب سینما و تلویزیون ایران، زندهیاد محمد کاسبی را تسلیت گفت. متن پیام بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله وانا الیه راجعون
با اندوهی ژرف، درگذشت هنرمند ممتاز و چهره محبوب سینما و تلویزیون ایران، زندهیاد محمد کاسبی را تسلیت میگویم.
آن هنرمند گرانقدر ازجمله مدیران فرهنگی و بازیگرانی بود که صداقت و ایمان را در نقشهایش جاری و سیمای مردم ایران را انقلابی، فرهنگپرور، شجاع، ارزشمدار و پاکدل ترسیم کرد.
هنرآفرینی این استاد ارجمند مرزهای جغرافیا را پشتسر نهاد و با پخش آثار او در سکوهای بینالمللی صداوسیما، از آیفیلم گرفته تا سحر و الکوثر، به زبانهای گوناگون، روایتگر چهرهای حقیقی از عزت، اقتدار و منش ایرانی در چشم جهانیان شد.
بیتردید، میراث هنری محمد کاسبی بخشی از حافظه فرهنگی ملت ایران و نیز بخشی از سرمایه نمادین رسانه ملی در دیپلماسی فرهنگی است؛ میراثی که تا سالها در خاطره مخاطبان فارسیزبان و غیرفارسیزبان خواهد درخشید و آوازه او را همانگونه که در حیاتش فراتر از مرزها بود، تا همیشه در یاد مخاطبان برونمرزی آثار ایرانی زنده نگه خواهد داشت.
اینجانب این ضایعه دردناک را به جامعه فرهنگی و هنری کشور، خانواده نجیب آن هنرمند و دوستداران فرهنگ و هنر ایران اسلامی تسلیت عرض میکنم و از خداوند متعال برای آن فقید سعید رحمت واسعه و برای بازماندگان صبر و سلامتی مسئلت دارم.
احمد نوروزی
معاون برونمرزی صداوسیما