«قضیه ساخنه» در شبکه الکوثر تحلیل کرد؛
هماهنگی میدانی و سیاسی تلآویو و واشنگتن علیه لبنان
-
هماهنگی میدانی و سیاسی تلآویو و واشنگتن علیه لبنان
اهداف رژیم صهیونیستی در تجاوزهای گسترده به جنوب لبنان در برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر، واکاوی شد.
به گزارش روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، یوسف هزیمه، نویسنده و تحلیلگر سیاسی، در برنامه «قضیه ساخنه» با اشاره به تجاوزهای گسترده رژیم صهیونیونی به جنوب لبنان تأکید کرد که این اقدامات در چارچوب طرحی هماهنگشده با واشنگتن برای تحمیل واقعیتی سیاسی جدید بر لبنان صورت میگیرد؛ در حالیکه مقاومت لبنان با حفظ تعهد به آتشبس و مدیریت هوشمندانه صحنه، مانع تحقق اهداف روانی و سیاسی دشمن شده است.
این نویسنده و تحلیلگر سیاسی افزود: تجاوزهای اخیر رژیم صهیونی به جنوب لبنان، که از شهرک بلیدا آغاز شده و از مناطق مختلف عبور کرده تا به اطراف بخش النبطیه رسیده است و در چارچوب روندی از تشدید میدانی هماهنگشده صورت میگیرد که هدف آن تحمیل واقعیتی سیاسی جدید بر لبنان است، بیش از آنکه صرفاً اقدامی با ماهیت نظامی محض باشد.یوسف هزیمه توضیح داد که این تشدید میدانی بلافاصله پس از سفر مورگان اورتاگوس، سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه ایالات متحده، به بیروت روی داده است، امری که بیانگر هماهنگی سیاسی و امنیتی میان تلآویو و واشنگتن است.
وی اظهار داشت: رژیم صهیونی، با پشتوانه حمایت ایالات متحده، میکوشد واقعیتی سیاسی را بر دولت و ملت لبنان تحمیل کند که بر پایه اندیشه عادیسازی و برقراری روابط عادی با این رژیم اشغالگر است، در حالی که این روابط نه در گذشته طبیعی بوده و نه در آینده طبیعی خواهد شد.
وی افزود که تجاوزهای رژیم صهیونی از تاریخ ۲۷ نوامبر گذشته تاکنون متوقف نشده و مقاومت، با وجود پایبندی کامل خود به آتشبس، در مدیریت شرایط از درایت و خویشتنداری بالایی برخوردار بوده است، در حالی که دشمن به اقدامات خصمانه روزمره خود ادامه داده است. او خاطرنشان کرد که این حملات مکرر در واقع پیامهایی آتشین بهشمار میروند که با هدف اعمال فشارهای روانی و سیاسی بر لبنان صورت میگیرند.
«قضیه ساخنه» با اجرای میثم ماجد، 8 آبان ساعت 19:15 به وقت تهران به صورت زنده از شبکه الکوثر پخش شد.